F A K E S M I L E


ENTRY ABOUT LINKS STUFFS FCBOOK TWITTER ASK.FM NEWER OLDER +FOLLOW
Sedar lahh ~
Assalamualaikum wbt

HUrm.. dah brape syawal ea? urmm, i think it is.. ..  err kira jup  :V


yeah , its 6 syawal , right ?


weyh, raye .. raye gak.. buku ade ko sentuh ?


ade laa.. tapi sblom raye.. waktu sume ngah sebok belah kelapa, parut klape n mesin santan !


aku buat latihan fizik . tapi aku tak faham laa. aku sedih sangat ! aku rase macam


 selama ni ape aku buat ? waktu aku form 4 , aku buat ape? now, there's no time for regretting what've i done ! 


yeah, its too late !


as i remember, someone that young than me had ask me .. i think it is on semester 1


she said to me whether i regret or not for what've i done last year. i said that we shouldn't regret and we must keep moving forward  and make more improvement in our life. so we will not repeat our mistake again .


for conclusion, i've said that i shouldn't regret !


but now, i found that i must keep moving forward right ?



yes, i now that trial is near.. after this holiday, i'll will take my exam .


but, am i ready for it ? have i settle all my problem in academic lessons?


did i ?


and now im so worry bout myself . can i be a dentist someday ? can i fulfil my parent wish ? and my dream ? how ? my preparation for trial is not doin well. 


i think what have i done for this holiday.. just to release all my doubt that have i carried !


im so stress till my hand got cramp. till i cant think properly..


dumbfounded ! yes ! i cant repeat my exercise that have i done on  last year. how i gonna settle my problems?

errr, im ashamed of myself ! hurmm~


Ya Allah , tolonglah aku yg telah kehilangan arah. tolonglah sinar kan kembali hatiku yg rapuh ini. tolonglah bangkitkan semangatku yg makin pudar.


aku semakin kehilangan. aku semakin alpa dan lalai. setelah aku sedar, aku berasa sangat kesal Ya Rabb, apa yg trjadi pada diri ku ? sedangkan dahulu aku soeorang yg berjiwa besar, mempunyai cita2 yg mesti aku laksanakan . mempunyai impian ! 

tapi sekarang, inginku laksanakan tugas yg diberi, semakin aku dipeluk perasan malas. malas ! aku tidak tahu papa yg terjadi. adakah kerana pegaruh rakan sebaye? atau nafsu ?


aku sangat lemah Ya Rabb, aku perlukan bantuan rakan2ku. tapi tiada yg menghulurkan sinar cahaya kepadaku. aku mgharapkan teman tetapi apakan daya, aku bukanlah sempurna. mereka tidak gemar dengan karenahku. 

mengapa mereka tidak boleh menerima diriku yg serba kekurangan ini ? aku tahu diriku tidaak sehebat mereka. tetapi aku tetap bangga menjadi insan yg bernama
 SITI NOOR MALIS AHMAD FUZI. 

aku cuba berubah. untuk kebaikan. tidak perlu aku menunjukkan kebaikan di hadapan semua org. biarlah ia menjadi rahsia diriku. Ya Rabb, tolonglah kurniakan aku teman yg akan mghulurkan tangannya untukku, yg akan menarik ku drpd jatuh ke nerakaMu.


kuniakan aku teman yg akan membantu aku memulihkan semangatku supaya aku terus berjuang untuk menuntut ilmu terutama ilmuMu, Ya Rabb. aku hanya mampu memohon kepadaMu kerana Engkaulah Tuhanku dan tiada Tuhan selain Engka dan Nabi Muhammad pesuruhMu. 

dengarlah rintihan hatiku ini. aku hanyalah hambaMu yg kehilangan dan lemah. aku pasrah dan redha apa yang telah tersurat dan tertulis di luh mhfuz .. aku hanya mampu berusaha selagi nyawa dikandung badan. 

Ya Rabb, mampukah aku menggapai impianku ? sering aku bertanya pada diriku. semakin aku tertanya, semakin aku merasakan aku mesti yakin pada diriku. aku mesti boleh aku akan dapat insyaallah! percayalah! aku akan buktikan pada sume aku boleh!


Ya Rabb.hanya Engkau tempatku bergantung. makbulkanlah doaku, doa keluargaku, doa teman temanku, dan semua doa hamba2Mu. Amin ya rabbal alamin


Subhanallah ~



0 comment[s] | back to top